Saturday, May 14, 2011

Assalamualaikum pembuka bicara...

Assalamualaikum salam ukhwah kepada semua. Pertama sekali saya nak perkenalkan diri saya dulu serba sikit. Nama saya fahmy juga bleh dipanggil fame. Tujuan saya tulis blog ni nak berkongsi serba sikit mengenai impian atau cita-cita saya nak menjadi seorang juruterbang. sesiapa yang nak bertanye mengenai dunia piloting ni, boleh komen dekat sini. saya pun baru belajar lagi tapi kalau boleh saya jawap, saya jawaplah ye.

Sejak kecil lagi saya dah berminat untuk melibatkan diri dalam bidang ni. Boleh dikatakan berada di awan biru tu memang dah tertanam dalam hati sanubari ni. Huhu... Tapi bukan mudah sebenarnye. Walaupun result spm saya agak memberangsangkan, tapi saya etrpaksa ketepikan cita-cita saya buat sementara waktu sebab x tak ade sumber kewangan yang baik atau biasiswa. Penat dah saya buat rayuan dengan mara, ypj ngan baitulmal johor tapi tak ade rezeki jugak. Mas ngan airasia punye biasiswa pun mohon2 xdapat jugak. Mungkin belum ade rezeki saya lagi.

Saya pun teruskan pengajian ke matrikulasi perlis selame setahun. Lepas tu sambung lagi ke uitm shah alam selame stahun. xlame lepas tu alhamdulillah smpai jgak hajat saya nak masuk belajar piloting. keluarga saya dapat jgak sumber kewangan utk hantar saya belajar dekat Asia Pacific Flight Training, Pengkalan Chepa, Kelantan pada 16 januari 2011...

1 comment: